Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Powstał zbiór interpretacji wykorzystujących różnorodne narzędzia współczesnej humanistyki i odkrywających nieuruchamiany na scenie potencjał Fredrowskich tekstów. Wiele z nich stało się inspiracją dla twórców czytań. Efekty eksperymentów scenicznych były rozmaite - zgodnie z założeniem szło wszak o sprawdzenie zarówno tego, czy Fredro może dziś stanowić interesującego partnera do głębokiej i krytycznej rozmowy o istotnych dla nas kwestiach, jak i tego, jakie są warunki skuteczności scenicznej tych tekstów.
Agata Adamiecka-Sitek Wstęp
Dobrochna Ratajczakowa Rozczarowanie jako kategoria egzystencjalna i filozoficzna oraz jej konsekwencje artystyczne w komediach Aleksandra Fredry
Edward Kasperski Komizm Fredry. Dekonstrukcja w świetle nowszych koncepcji śmiechu
Halina Waszkiel Tragedia w komediowym gorsecie, czyli „sztuka” Wychowanka
Łucja Iwanczewska Jestem za… stary. Aleksander Fredro za… kanonem
Małgorzata Sugiera Fredro współczesny? Dożywociedziś czytane
Patryk Kencki Pustakówka – przestrzeń performatywna
Dariusz Kosiński Podróż to nie przelewki – prequel
Piotr Olkusz „Fredrage”, czyli Fredro w pasażu Marivaux i Musseta
Grzegorz Stępniak Aleksander Fredro w podróży: Z Przemyśla do Przeszowya problematyka queerowego czasu i przestrzeni
Agata Chałupnik Gwałtu, co się dzieje!, czyli Fredro feministycznie
Dobrochna Ratajczakowa Rozważania o Fredrowskim obscenum dramatycznym z trzema dygresjami według Bataille’a
Dorota Siwicka O narodzinach komedii z nieprzyzwoitości
ROZMOWY
Fredrowskie pejzaże Z Michałem Zadarą po czytaniu Wychowanki rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Piczomira, czyli co chcecie (a raczej co możecie) Z Michałem Kmiecikiem po czytaniu Piczomiry rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Dożywocie, czyli wampiryczna fantazja Z Eweliną Marciniak po czytaniu Dożywocia rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Spory o Fredrę Po czytaniu Nowego Don Kiszota rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Adam Bauman, Katarzyna Czeczot, Jarosław Gajewski, Dariusz Kosiński i Katarzyna Raduszyńska
Nie wiemy, z czego jesteśmy zrobieni Po czytaniu Pana Jowialskiego rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Michał Pabian, Wojtek Klemm, Dariusz Kosiński, Łucja Iwanczewska
How far can you go w instytucji? O zwrocie feministycznym, którego nie było, rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Milena Gauer i Weronika Szczawińska
Struktura teatru a struktura spektaklu. Wpływ systemu organizacji instytucji na estetykę przedstawienia w wybranych krajach europejskich. Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna.
Tytuł tomu przywołuje jedną z najbardziej wpływowych literaturoznawczych szkół krytycznych i łączy ją z polską recepcją dzieł Szekspira. Precyzyjnie oddaje w ten sposób zawartość książki, w której obok tekstu Stephena Greenblatta – „ojca i matki” nowego historycyzmu zwanego też poetyką kulturową - swoje szekspirologiczne analizy opublikowali polscy badacze.
Album poświęcony pracy artystycznej jednego z najwybitniejszych polskich scenografów – Jerzego Juka Kowarskiego – jest niekonwencjonalną opowieścią o czterdziestu latach twórczości, która zaowocowała ponad osiemdziesięcioma inscenizacjami, przygotowanymi we współpracy z najwybitniejszymi reżyserami – głównie Jerzym Jarockim
Partner: Uniwersytet Łódzki W tomie znajdziemy odpowiedź na zasadnicze trzy pytania: jak w poszczególnych krajach funkcjonują teatry, w jakich formach organizacyjnych i instytucjonalnych prowadzą swą działalność, jak są finansowane i nadzorowane, wreszcie jaki posiadają status społeczny.