Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Powstał zbiór interpretacji wykorzystujących różnorodne narzędzia współczesnej humanistyki i odkrywających nieuruchamiany na scenie potencjał Fredrowskich tekstów. Wiele z nich stało się inspiracją dla twórców czytań. Efekty eksperymentów scenicznych były rozmaite - zgodnie z założeniem szło wszak o sprawdzenie zarówno tego, czy Fredro może dziś stanowić interesującego partnera do głębokiej i krytycznej rozmowy o istotnych dla nas kwestiach, jak i tego, jakie są warunki skuteczności scenicznej tych tekstów.
Agata Adamiecka-Sitek Wstęp
Dobrochna Ratajczakowa Rozczarowanie jako kategoria egzystencjalna i filozoficzna oraz jej konsekwencje artystyczne w komediach Aleksandra Fredry
Edward Kasperski Komizm Fredry. Dekonstrukcja w świetle nowszych koncepcji śmiechu
Halina Waszkiel Tragedia w komediowym gorsecie, czyli „sztuka” Wychowanka
Łucja Iwanczewska Jestem za… stary. Aleksander Fredro za… kanonem
Małgorzata Sugiera Fredro współczesny? Dożywociedziś czytane
Patryk Kencki Pustakówka – przestrzeń performatywna
Dariusz Kosiński Podróż to nie przelewki – prequel
Piotr Olkusz „Fredrage”, czyli Fredro w pasażu Marivaux i Musseta
Grzegorz Stępniak Aleksander Fredro w podróży: Z Przemyśla do Przeszowya problematyka queerowego czasu i przestrzeni
Agata Chałupnik Gwałtu, co się dzieje!, czyli Fredro feministycznie
Dobrochna Ratajczakowa Rozważania o Fredrowskim obscenum dramatycznym z trzema dygresjami według Bataille’a
Dorota Siwicka O narodzinach komedii z nieprzyzwoitości
ROZMOWY
Fredrowskie pejzaże Z Michałem Zadarą po czytaniu Wychowanki rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Piczomira, czyli co chcecie (a raczej co możecie) Z Michałem Kmiecikiem po czytaniu Piczomiry rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Dożywocie, czyli wampiryczna fantazja Z Eweliną Marciniak po czytaniu Dożywocia rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Spory o Fredrę Po czytaniu Nowego Don Kiszota rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Adam Bauman, Katarzyna Czeczot, Jarosław Gajewski, Dariusz Kosiński i Katarzyna Raduszyńska
Nie wiemy, z czego jesteśmy zrobieni Po czytaniu Pana Jowialskiego rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Michał Pabian, Wojtek Klemm, Dariusz Kosiński, Łucja Iwanczewska
How far can you go w instytucji? O zwrocie feministycznym, którego nie było, rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Milena Gauer i Weronika Szczawińska
Bohaterką La Pasionarii jest Dolores Ibárruri Gómez, słynna hiszpańska komunistka. Antonina Grzegorzewska stworzyła portret kobiety silnej, zdesperowanej, pełnej pasji, która zatraca się w swojej walce i przestaje odróżniać dobro od zła.
Struktura teatru a struktura spektaklu. Wpływ systemu organizacji instytucji na estetykę przedstawienia w wybranych krajach europejskich. Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna.
Pięknie wydany tom, zawierający dwa dramaty, jest pierwszą od stu lat książką Eleonory Kalkowskiej po polsku.
Polski romantyzm żyje czy umarł? Jeszcze trwa czy już przeszedł do historii? Tomasz Plata tropi romantyczne ślady w rodzimej kulturze po ustrojowej transformacji. I znajduje je właściwie wszędzie... Uwaga: książka dostępna również w formie bezpłatnego e-booka