Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Powstał zbiór interpretacji wykorzystujących różnorodne narzędzia współczesnej humanistyki i odkrywających nieuruchamiany na scenie potencjał Fredrowskich tekstów. Wiele z nich stało się inspiracją dla twórców czytań. Efekty eksperymentów scenicznych były rozmaite - zgodnie z założeniem szło wszak o sprawdzenie zarówno tego, czy Fredro może dziś stanowić interesującego partnera do głębokiej i krytycznej rozmowy o istotnych dla nas kwestiach, jak i tego, jakie są warunki skuteczności scenicznej tych tekstów.
Agata Adamiecka-Sitek Wstęp
Dobrochna Ratajczakowa Rozczarowanie jako kategoria egzystencjalna i filozoficzna oraz jej konsekwencje artystyczne w komediach Aleksandra Fredry
Edward Kasperski Komizm Fredry. Dekonstrukcja w świetle nowszych koncepcji śmiechu
Halina Waszkiel Tragedia w komediowym gorsecie, czyli „sztuka” Wychowanka
Łucja Iwanczewska Jestem za… stary. Aleksander Fredro za… kanonem
Małgorzata Sugiera Fredro współczesny? Dożywociedziś czytane
Patryk Kencki Pustakówka – przestrzeń performatywna
Dariusz Kosiński Podróż to nie przelewki – prequel
Piotr Olkusz „Fredrage”, czyli Fredro w pasażu Marivaux i Musseta
Grzegorz Stępniak Aleksander Fredro w podróży: Z Przemyśla do Przeszowya problematyka queerowego czasu i przestrzeni
Agata Chałupnik Gwałtu, co się dzieje!, czyli Fredro feministycznie
Dobrochna Ratajczakowa Rozważania o Fredrowskim obscenum dramatycznym z trzema dygresjami według Bataille’a
Dorota Siwicka O narodzinach komedii z nieprzyzwoitości
ROZMOWY
Fredrowskie pejzaże Z Michałem Zadarą po czytaniu Wychowanki rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Piczomira, czyli co chcecie (a raczej co możecie) Z Michałem Kmiecikiem po czytaniu Piczomiry rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Dożywocie, czyli wampiryczna fantazja Z Eweliną Marciniak po czytaniu Dożywocia rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek i Dariusz Kosiński
Spory o Fredrę Po czytaniu Nowego Don Kiszota rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Adam Bauman, Katarzyna Czeczot, Jarosław Gajewski, Dariusz Kosiński i Katarzyna Raduszyńska
Nie wiemy, z czego jesteśmy zrobieni Po czytaniu Pana Jowialskiego rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Michał Pabian, Wojtek Klemm, Dariusz Kosiński, Łucja Iwanczewska
How far can you go w instytucji? O zwrocie feministycznym, którego nie było, rozmawiają Agata Adamiecka-Sitek, Milena Gauer i Weronika Szczawińska
Polski romantyzm żyje czy umarł? Jeszcze trwa czy już przeszedł do historii? Tomasz Plata tropi romantyczne ślady w rodzimej kulturze po ustrojowej transformacji. I znajduje je właściwie wszędzie... Uwaga: książka dostępna również w formie bezpłatnego e-booka
Wydawnictwo prezentuje historię polskiej architektury teatralnej na przestrzeni wieków. Czworo autorów, wybitnych specjalistów w tej dziedzinie, uwzględnia także w swoich tekstach związane z architekturą zagadnienia społeczne, historyczne, polityczne, kulturowe i geograficzne oraz wpływy zewnętrzne.
Zestaw trzech książek powstałych w ramach projektu HyPaTia – kobieca Historia Polskiego Teatru. Razem układają się w wyjątkową panoramę, która dokumentuje, przywraca pamięć i upowszechnia wiedzę o kobietach tworzących historię polskiego teatru. W poszczególnych tomach: antologia tekstów dramatycznych, statystyki, wypowiedzi programowe.
Dwujęzyczna publikacja Post-Apocalypsis towarzyszy noszącej ten sam tytuł polskiej wystawie narodowej, nagrodzonej Złotym Medalem podczas 13. edycji Praskiego Quadriennale (Prague Quadrennial of Performance Design and Space) – największej na świecie międzynarodowej imprezy poświęconej projektowaniu przestrzeni na potrzeby sztuk performatywnych i wizualnych.