Tom, wydany z okazji stulecia Reduty, zawiera artykuły naukowe będące uzupełnionymi i rozwiniętymi wersjami wystąpień na konferencji „Reducie na stulecie”, która odbyła się w dniach 18—19 stycznia 2019 roku w Krakowie pod auspicjami Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i okazała się wydarzeniem wskazującym nowe obszary i nowe kierunki badawcze.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Książka, wydana z okazji stulecia Reduty, zawiera artykuły naukowe będące uzupełnionymi i rozwiniętymi wersjami wystąpień na konferencji „Reducie na stulecie”, która odbyła się w dniach 18—19 stycznia 2019 roku w Krakowie pod auspicjami Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i okazała się wydarzeniem wskazującym nowe obszary i nowe kierunki badawcze.
„Tom Reducie na stulecie, pozostając — zgodnie ze swoim tytułem — prezentem na setne urodziny, jest też zarazem zobowiązaniem i zapowiedzią. Ostatecznie najlepsze, co możemy zrobić z okazji jubileuszu, to kontynuować działania na rzecz podtrzymania i umocnienia obecności Reduty i jej tradycji we współczesnym życiu humanistycznym i artystycznym. Śpiewając urodzinowo Sto lat, kładziemy zdecydowanie mocniejszy akcent na «niech żyje, żyje nam»” – pisze w artykule wstępnym prof. Dariusz Kosiński.
Tom dedykowany pamięci prof. Zbigniewa Osińskiego.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Pomysł, żeby na nowo przeczytać dziś Raszewskiego – i do tej lektury zaprosić badaczy teatru, dramatu, performansów i przedstawień kulturowych różnych generacji i szkół wziął się też z przekonania, że taka lektura może być dziś szczególnie pouczająca, ponieważ dyscyplina, która swoje powstanie i autonomię w tak wielkim stopniu zawdzięcza bohaterowi tej...
Druga część monografii o scenicznym „przepisywaniu” Dziadów skupiona na przedstawieniach powstałych po 1989 roku. Część pierwsza, głośna Cela Konrada ukazała się w 1998 roku.
Monograficzny album fotografii teatralnej Magdy Hueckel. Najważniejsze spektakle polskiego teatru ostatnich lat w autorskiej narracji fotografki i kuratora. Album mówi tyleż o języku współczesnego teatru, co o współczesnej kulturze.