Wersja cyfrowa kolejnego tomu z serii Teatr Publiczny. Przedstawienia. „Dwudziestolecie nie jest prezentacją wybranych aspektów międzywojennego teatru, lecz próbą zobaczenia tej epoki poprzez teatr...”
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
„Dwudziestolecie nie jest prezentacją wybranych aspektów międzywojennego teatru, lecz próbą zobaczenia tej epoki poprzez teatr - zawsze związany ściśle z rzeczywistością, mktóra go współtworzy (i którą on współtworzy, zwracając uwagę publiczności na kwestie niedostatecznie przepracowane, drażliwe, pomijane w oficjalnym dyskursie). Wielką zaletą tej książki, obok bogactwa przywołanych kontekstów, jest właśnie pokazanie owego "systemu naczyń połączonych: z jednej strony Autorka wprawia więc w ruch zastane archiwa, wydobywając z nich niespodziewane znaleziska nowego archiwum dwudziestolecia, tasując zdarzenia, przesuwając je w inne miejsca, tworząc z nich nowe, zaskakujące układy. Dzięki temu daje czytelnikowi szansę żywego odniesienia tamtych zdarzeń do współczesności”.
prof. UAM Ewa Guderian-Czaplińska
Wersja cyfrowa książki, która składa się z tekstów wybitnych europejskich i amerykańskich praktyków i badaczek na temat współczesnych praktyk choreograficznych jako politycznych. POBIERZ PLIK Plik zawiera e-book w trzech formatach: mobi, epub i pdf, zapisany jako archiwum ZIP. Po pobraniu należy rozpakować na dysk. Następnie wybrać jeden z rozpakowanych...
Ta książka jest zaproszeniem do czynnego myślenia – o tekstach Wyspiańskiego i poprzez nie. Gromadzi teksty, które powstały w trakcie projektu artystyczno-badawczego. Jego celem było stworzenie scenicznego laboratorium, w którym w intensywnym dialogu i w warunkach eksperymentu zaproszeni badacze i artyści mogli dążyć do odkrycia nowych sposobów...
Polski romantyzm żyje czy umarł? Jeszcze trwa czy już przeszedł do historii? Tomasz Plata tropi romantyczne ślady w rodzimej kulturze po ustrojowej transformacji. I znajduje je właściwie wszędzie... KUP WERSJĘ DRUKOWANĄ
Ich droga do teatru nie była prosta, niemal nikt z nich nie ukończył studiów reżyserskich, pierwsze kroki w zawodzie stawiali z dala od instytucjonalnego mainstreamu, a często – z dala od Polski. Kontekstów dla ich działań trzeba szukać z dala od lokalnego układu, bliżej dokonań najważniejszych twórców europejskiego teatru eksperymentalnego i tańca.