Struktura teatru a struktura spektaklu

red. Anna Galas-Kosil, Piotr Olkusz

Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

ISBN/ISSN: 978-83-63276-70-6x
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2016
Seria wydawnicza: Seria instytucjonalna
Format: 158 x 258
Liczba stron: 116

Bezpłatna wersja elektroniczna.
Plik ZIP zawiera książkę w formatach *.mobi, *.epub i *.pdf

Struktura teatru a struktura spektaklu. Wpływ systemu organizacji instytucji na estetykę przedstawienia w wybranych krajach europejskich. Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna.

Kup drukowaną wersję książki

Czytaj więcej

0,00 zł

więcej mniej

Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna: jak reformować teatralne instytucje nie wymuszając na artystach rezygnacji z wyborów, które są podstawą teatralnego dziedzictwa? I jak reformować te instytucje, aby tworzone w nich prace pchały sztukę teatru wciąż na nowe tory? – ze Wstępu do publikacji.

Spis treści

  • Wstęp
  • Anna Galas-Kosil, Piotr Olkusz Struktury (i) estetyki. Wprowadzenie
  • Paweł Płoski Albo próby, albo obsada
  • Bérénice Hamidi-Kim Kiedy estetyka i wartości polityczne są tworzone przez instytucje – na przykładzie francuskiego teatru publicznego
  • Ioana Tamas Uwalnianie nowej estetyki. Polityka kulturalna w teatrze rumuńskim po roku 1990
  • Hanna Helavuori Menadżeryzm i program oszczędnościowy – naciski i rozwiązania kreatywne w fińskim teatrze
  • David Brownlee Teatr brytyjski – ucieczka czy adaptacja do nowej ery ekonomicznej
  • Joris Janssens Włóż wtyczkę i graj 
  • Kurt Melens Przygotowanie na „czarne łabędzie” w przedsiębiorstwie sektora kultury. Przypadek teatru NTGent,
  • Marta Zięba Niemieckie teatry publiczne: struktura oraz opis wyników badań na podstawie danych zebranych w latach 1965-2005
  • Małgorzata Ćwikła „Błyski teatru” a odpowiedzialne zarządzanie
  • Joanna Szymajda Sposoby organizacji produkcji w tańcu współczesnym a estetyka „pustej sceny”
  • Noty o autorach

Produkty powiązane

Klienci kupili również

  • 30,00 zł
    Jerzy Grzegorzewski

    Tom pierwszy edycji krytycznej scenariuszy autorskich Jerzego Grzegorzewskiego. Zawiera pięć albumów, obejmujących: Warjacje (1978), Powolne ciemnienie malowideł (1985), Tak zwaną ludzkość w obłędzie (1987), Usta milczą, dusza śpiewa (1988), Miasto liczy psie nosy (1991) i zapis ich teatralnych realizacji...

    30,00 zł
  • 25,00 zł
    Hanna Baltyn-Karpińska

    25,00 zł
  • Dorota Ilczuk

    Funkcjonowanie dzięki wsparciu finansowemu bliskich, powszechny lęk przed przyszłością, chęć zmiany zawodu - taki obraz sytuacji artystek i artystów teatru w czasie pandemii COVID-19 wyłania się z zakrojonych na szeroką skalę badań tej grupy zawodowej. Plik zawiera e-book w formacie PDF.  POBIERZ PDF

  • 35,00 zł
    Marcin Kościelniak

    Autor bada przede wszystkim lata 80., z wycieczkami do poprzednich dekad PRL oraz w lata 90. W praktykach artystycznych interesuje go „trzecia droga” – za której realizatorów uważa Kulturę Zrzuty – oznaczająca wytworzenie postawy lokującej się poza hegemonią wartości wyznaczanych przez konflikt Partii z Kościołem.

    35,00 zł