Wersja cyfrowa książki, która składa się z tekstów wybitnych europejskich i amerykańskich praktyków i badaczek na temat współczesnych praktyk choreograficznych jako politycznych.
Plik zawiera e-book w trzech formatach: mobi, epub i pdf, zapisany jako archiwum ZIP.
Po pobraniu należy rozpakować na dysk. Następnie wybrać jeden z rozpakowanych plików i otworzyć w odpowiednim programie.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Choreografia: polityczność pokazuje choreografię jako narzędzie formułowania i wyrażania myśli, przestrzeń działań krytycznych i praktyk oporu. Choreografia: polityczność jest pierwszym tomem serii przygotowywanej przez Art Stations Foundation we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca, Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego i East European Performing Arts Platform (EEPAP).
Marta Keil, Wprowadzenie
I. Ramowanie
Ana Vujanović, O polityczności współczesnego performansu
Alice Chauchat, O choreografii
Mark Franko, Taniec a polityczność: stany wyjątkowe
Jonathan Burrows, Polityka
II. Wytwarzanie reguł
André Lepecki, Polityczna ontologia ruchu
Rudi Laermans, O autorytecie choreografa
Mette Ingvartsen, Miękka choreografia
Xavier Le Roy, Wywiad z samym sobą
Bojana Cvejić, Podłączanie widza
III. Sfery publiczne
Christine de Smedt, 9x9 i choreografia społeczna
Gabriele Klein, Kolektywne ciała protestu. Choreografie społeczne i materialność społecznych struktur społecznych
Nobody’s business
Boris Charmatz, Muzeum tańca. Manifest dla Narodowego Centrum Choreograficznego
IV. Praktyki oporu
Jan Ritsema, Armia artystów
Oliver Marchart, Tańcząc politykę – polityczne rozmyślania nad choreografią, tańcem i protestem
Randy Martin, Między interwencją a utopią: polityka tańca
Bojana Kunst, O potencjalności i przyszłości performansu
Bibliografia
Indeks
Raport przygotowany w ramach badań polskiego życia teatralnego w czasie pandemii, prowadzonych w 2020 roku z inicjatywy Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Plik zawiera e-book w formacie PDF. POBIERZ PDF
Zestaw trzech książek powstałych w ramach projektu HyPaTia – kobieca Historia Polskiego Teatru. Razem układają się w wyjątkową panoramę, która dokumentuje, przywraca pamięć i upowszechnia wiedzę o kobietach tworzących historię polskiego teatru. W poszczególnych tomach: antologia tekstów dramatycznych, statystyki, wypowiedzi programowe.
Polski romantyzm żyje czy umarł? Jeszcze trwa czy już przeszedł do historii? Tomasz Plata tropi romantyczne ślady w rodzimej kulturze po ustrojowej transformacji. I znajduje je właściwie wszędzie... KUP WERSJĘ DRUKOWANĄ
Wersja cyfrowa kolejnego tomu z serii Teatr Publiczny. Przedstawienia. „Dwudziestolecie nie jest prezentacją wybranych aspektów międzywojennego teatru, lecz próbą zobaczenia tej epoki poprzez teatr...” KUP WERSJĘ DRUKOWANĄ