Somnambulizm i inne dramaty

Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Polska Kompania Teatralna

ISBN/ISSN: 978-83-66124-86-8
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 151
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Dostępność: dostępna (wysyłka do 3 dni)

Oddajemy Państwu do rąk czwarty tom Biblioteczki teatrologii.pl. W tym cyklu drukujemy teksty
autorów tygodnika teatrologia.info(pl).

Czytaj więcej

35,00 zł

więcej mniej

Publikujemy co tydzień recenzje teatralne, rozmowy z twórcami,
felietony i zapowiedzi. Jednak co kilka miesięcy staramy się drukować również blok dramaturgiczny, na
który składa się nowy dramat, rozmowa z Autorem, tekst o dramacie i wideo nakręcone na jego
podstawie. W ramach Biblioteczki Teatrologii.pl publikujemy między innymi zbiory autorów dramatów,
które znalazły się w bloku dramaturgicznym. Wydaliśmy już dwa tomy dramatów i teraz proponujemy
kolejny, autora dwóch publikowanych na łamach „Teatrologii.info(pl)” sztuk (Pięknosłużba w złodziejach
i Barabasz na Golgocie) oraz dwóch cyklów felietonów (Strony nieznormalizowanego rękopisu o Lisie i
Literatura podmiotu).
Antoni Winch urodził się pod koniec PRL, w 1986. Ukończył Wydział Wiedzy o Teatrze na warszawskiej
Akademii Teatralnej i bezpośrednio po studiach rozpoczął studia doktoranckie, a potem pracę, w
Instytucie Sztuki PAN w Warszawie, w Zakładzie Teatru. Zadebiutował jako autor w „Dialogu” sztuką
Refren („Dialog” nr 6/2007), jako laureat trzeciego miejsca w konkursie dramaturgicznym
organizowanym przez „Dialog” i Ośrodek „Karta” na sztukę poświęconą drugiej wojnie światowej.
Od 2014 roku współpracuje z Teatrem Polskiego Radia. Laureat nagrody za najlepszy autorski scenariusz
słuchowiska radiowego na XVI Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry
Sopot 2016” za scenariusz do słuchowiska Zagwazdrane życko. Rzecz o zakopiańskiej miłości (reż.
Łukasz Lewandowski, premiera: 25 IV 2015). Laureat Grand Prix XVIII Festiwalu Teatru Polskiego
Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry Sopot 2018” jako współautor, obok Dariusza Błaszczyka,
scenariusza słuchowiska Ordonka (reż. Dariusz Błaszczyk, premiera: 25 XI 2017). Zdobywca
wyróżnienia w zamkniętym konkursie „Muzyka: bohater, inspiracja, pretekst”, zorganizowanym przez
Program 2 Polskiego Radia i ZAiKS, za dramat Infolinia (reż. W. Modestowicz, premiera: 14 I 2017).
Autor sztuki Hanoch odchodzi bez słowa zrealizowanej jako spektakl telewizyjny w ramach programu
TEATROTEKA przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych (reż. Dariusz Błaszczyk, rok
produkcji: 2016).
Autor książek Dramat ciemnych gier. Teatr absurdu pre-postczłowieka (2015, wyd. IS PAN, Warszawa) i
Szkoda Zachodu. Witkacy – Mrożek – Levin (2021, wyd. IS PAN, Warszawa) oraz artykułów naukowych
publikowanych w „Dialogu”, „Twórczości”, „Pamiętniku Teatralnym”, „Aspiracjach”. W tomie Dramaty
pandemiczne ukazała się jego sztuka Marudek (wyd. IL i 2021). Od 2021 jest redaktorem działu prozy
miesięcznika „Twórczość”. Od 2022 Kierownik Działu Literackiego Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi.

Publikacja powstała dzięki wsparciu finansowemu Instytutu Literatury w ramach "Tarczy dla Literatów"