Zestaw trzech książek powstałych w ramach projektu HyPaTia – kobieca Historia Polskiego Teatru. Razem układają się w wyjątkową panoramę, która dokumentuje, przywraca pamięć i upowszechnia wiedzę o kobietach tworzących historię polskiego teatru. W poszczególnych tomach: antologia tekstów dramatycznych, statystyki, wypowiedzi programowe.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
to kobieca Historia Polskiego Teatru, czyli feministyczny projekt badawczy, którego celem jest odkrywanie, odnajdywanie, dokumentowanie, gromadzenie, przywracanie pamięci i upowszechnienie wiedzy o kobietach tworzących historię polskiego teatru. Efektem HyPaTii są trzy książki, które znajdują się w niniejszym zestawie:
HyPaTia to także strona internetowa hypatia.pl zawierająca obszerne archiwum dokumentów, artykułów, wywiadów i recenzji, bibliotekę dramatów, wideonagrania rozmów oraz Kronikę życia teatralnego 1944–2014 z indeksami nazwisk autorek, reżyserek, scenografek, kompozytorek i choreografek, które tworzyły w polskim teatrze po 1944 roku.
Uwaga: każdy tom można również zakupić osobno (zob. niżej w sekcji Produkty powiązane).
Książka składa się z kilkunastu tekstów wybitnych europejskich i amerykańskich praktyków i badaczek przyglądających się współczesnym praktykom choreograficznym jako praktykom politycznym
Partner: Uniwersytet Łódzki W tomie znajdziemy odpowiedź na zasadnicze trzy pytania: jak w poszczególnych krajach funkcjonują teatry, w jakich formach organizacyjnych i instytucjonalnych prowadzą swą działalność, jak są finansowane i nadzorowane, wreszcie jaki posiadają status społeczny.
Bohaterką La Pasionarii jest Dolores Ibárruri Gómez, słynna hiszpańska komunistka. Antonina Grzegorzewska stworzyła portret kobiety silnej, zdesperowanej, pełnej pasji, która zatraca się w swojej walce i przestaje odróżniać dobro od zła.